viernes, 20 de abril de 2007

EXPERIÈNCIES A L'AULA D'INFANTIL

TALLER DE VÍDEO

OBJECTIUS

  • Aprendre a mirar objectes i persones des de diferents punts de vista
  • Aprendre a mirar objectes des de diferents distàncies
  • Aprendre a produir imatges fixes que representin objectes i persones des de diferents distàncies (planificació)
  • Començar a diferenciar la imatge de la realitat

MATERIALS

- Càmera de vídeo

- Qualsevol context pot servir

- Una televió per veure la reproducció

COM TREBALLEM

Treballem amb grups de 14 o 15 alumnes aproximadament, i la sessió es du a terme els divendres per la vesprada de 15:00 a 16:30. En primer lloc els alumnes saben que el que surt per la televisió són imatge, i que no tot és veritat. També assenyalar que si volen mostrar alguna cosa en detall han d’apropar la càmera, i en canvi quan vullguen que la imatge surta de manera més global han d’allunyar-se. Saben també que mitjançant el taller de vídeo podran ensenyar el que graven a altres companys que no han assistit a classe.


FA MOLT DE TEMPS

OBJECTIUS

  • Produir missatges audiovisuals senzills utilitzant diferents mitjans (foto, transparència, enregistrament en un casset, enregistrament en vídeo, etc.) i observar que cada missatge té un autor.
  • Aprendre a elaborar petits missatges utilitzant mitjans diferents.
  • Observar i descriure els elements que apareixen en una imatge fixa.

MATERIALS

Fotografies

COM TREBALLEM

En aquest treball es demana a cada nen que porte fotografies de quan era petit i d’ara. Primer compararem les fotografies, pensant quina roba portaven quan eren petits i ara quina en porten, que menjaven quan eren nadons i ara que mengen, etc.

Tota la informació la plasmarien en fulls i després es pot fer un mural col·lectiu amb les fotografies de tots els nens de la classe, i penjar-lo a la paret.



UI, QUIN CRIT...

OBJECTIUS

  • Escoltar diferents tipus de sons i identificar-los.
  • Associar sons amb imatges.
  • Observar característiques morfològiques i funcionals d'alguns éssers vius

MATERIALS

Un ordinador

COM TREBALLEM

L’activitat s’organitza a partir de l’audició de diferents sons d’animals que obtenim en diferents pàgines web, com per exemple: http://www.nationalgeographic.com/coloringbook/archive/. Després la mestra ficarà els diferents sons i els alumnes han d’encertar de quin animal es tracta, podem fer també que els alumnes diguen algunes característiques morfològiques dels animals.

Una vegada acabada aquesta tasca podem donar als alumnes unes fixes per a que pinten, les podem trobar en la mateixa pàgina web.



No hay comentarios: