viernes, 20 de abril de 2007

"Les competències bàsica en educació audiovisual"


Agents de la producció i procés de producció

- Saber que en qualsevols procés de producció audiovisual hi ha uns responsables de la producció.

- Saber que darrera de qualsevols missatge hi ha un emissor.


- Conèixer les implicacions econòmiques que hi ha darrera de qualsevol producció. (No sabrie dir exactament quin gast suposen, però sé que resulta car fer una anunci, i molt més fer la publicitat).

- Diferenciar els mitjans de titularitat pública dels privats.


- Saber quin és el procés per a l'elaboració de qualsevol missatge audiovisual. (supose que hi haurà diferents processos, però la majoria de produccions audiovisuals seran gravades i després retocades per l'ordinador, o directament estaran fetes amb ordinador)



Categories dels mitjans

- Conèixer l'existència de diferents categories de mitjans de comunicació.


- Conèixer les característiques dels diferents mitjans, el seu llenguatge específic i les seves diferents funcions: informar, entretenir, formar.


- Classificar les característiques del llenguatge audiovisual que utilitzen els mitjans segons siguin àuido, vídeo o audiovisuals. (No conec tot el llenguatge audiovisual que utilitzen els mitjans de comunicació.).


- Identificat la relació que té cada mitjà amb la representació que fa de la realitat.

- Conèixer els diferents gèneres que utilitzen els mitjans: publicitat, informatiu, reportatge, documental, etc.


Alfabetització en el llenguatge dels mitjans

Composen el llenguatge dels mitjans (imatge fixa, imatge en moviment i àudio): planificació, angulació, moviments de càmera, il·luminació, etc.

- Observar els elements fonamentals que constitueixen un relat audiovisual de ficció i de no ficció (estructura narrativa, tractament del temps i de l'espai)

- Conèixer els elements que intervenen en la manipulació de les imatges (truncatges).
(Encara que no sé fer servir ningun programa informàtic que manipule significativament les imatges, en conec alguns).

- Conèixer les normes elementals del muntatge d'imatges i els diferents efectes que produeix en l'espectador. (no conec les normes elementals del muntatge d'imatges).

-Observar i expressar les característiques essencials d'un relat de ficció i de no ficció (què passa, a qui passa, on passa).

- Saber comunicar-se mitjançant les imatges.

- Saber descriure imatges.

- Adonar-se dels elements que constitueixen el llenguatge sonor.

- Conèixer les relacions que es poden establir entre les imatges, el text escrit i els sons.



Representació dels mitjans

-Descobrir que els missatges audiovisuals no són mai la realitat, sinó una representació subjectiva d’aquesta.

-Conèixer quins són els elements que contribueixen, en una representació, a desfigurar la realitat.

-Conèixer quina representació fan de la realitat els diferents mitjans.

-Reconèixer com els diferents mitjans contribueixen en la creació d’estereotips sexuals, ètnics, professionals, polítics, etc.

No hay comentarios: