Agents de la producció i procés de producció
- Saber que en qualsevols procés de producció audiovisual hi ha uns responsables de la producció.
- Saber que darrera de qualsevols missatge hi ha un emissor.
- Conèixer les implicacions econòmiques que hi ha darrera de qualsevol producció. (No sabrie dir exactament quin gast suposen, però sé que resulta car fer una anunci, i molt més fer la publicitat).
- Diferenciar els mitjans de titularitat pública dels privats.
- Saber quin és el procés per a l'elaboració de qualsevol missatge audiovisual. (supose que hi haurà diferents processos, però la majoria de produccions audiovisuals seran gravades i després retocades per l'ordinador, o directament estaran fetes amb ordinador)
- Saber que darrera de qualsevols missatge hi ha un emissor.
- Conèixer les implicacions econòmiques que hi ha darrera de qualsevol producció. (No sabrie dir exactament quin gast suposen, però sé que resulta car fer una anunci, i molt més fer la publicitat).
- Diferenciar els mitjans de titularitat pública dels privats.
- Saber quin és el procés per a l'elaboració de qualsevol missatge audiovisual. (supose que hi haurà diferents processos, però la majoria de produccions audiovisuals seran gravades i després retocades per l'ordinador, o directament estaran fetes amb ordinador)
Categories dels mitjans
- Conèixer l'existència de diferents categories de mitjans de comunicació.
- Conèixer les característiques dels diferents mitjans, el seu llenguatge específic i les seves diferents funcions: informar, entretenir, formar.
- Classificar les característiques del llenguatge audiovisual que utilitzen els mitjans segons siguin àuido, vídeo o audiovisuals. (No conec tot el llenguatge audiovisual que utilitzen els mitjans de comunicació.).
- Identificat la relació que té cada mitjà amb la representació que fa de la realitat.
- Conèixer els diferents gèneres que utilitzen els mitjans: publicitat, informatiu, reportatge, documental, etc.
- Classificar les característiques del llenguatge audiovisual que utilitzen els mitjans segons siguin àuido, vídeo o audiovisuals. (No conec tot el llenguatge audiovisual que utilitzen els mitjans de comunicació.).
- Identificat la relació que té cada mitjà amb la representació que fa de la realitat.
- Conèixer els diferents gèneres que utilitzen els mitjans: publicitat, informatiu, reportatge, documental, etc.
Alfabetització en el llenguatge dels mitjans
Composen el llenguatge dels mitjans (imatge fixa, imatge en moviment i àudio): planificació, angulació, moviments de càmera, il·luminació, etc.
Representació dels mitjans
- Observar els elements fonamentals que constitueixen un relat audiovisual de ficció i de no ficció (estructura narrativa, tractament del temps i de l'espai)
- Conèixer els elements que intervenen en la manipulació de les imatges (truncatges). (Encara que no sé fer servir ningun programa informàtic que manipule significativament les imatges, en conec alguns).
- Conèixer les normes elementals del muntatge d'imatges i els diferents efectes que produeix en l'espectador. (no conec les normes elementals del muntatge d'imatges).
-Observar i expressar les característiques essencials d'un relat de ficció i de no ficció (què passa, a qui passa, on passa).
- Saber comunicar-se mitjançant les imatges.
- Saber descriure imatges.
- Adonar-se dels elements que constitueixen el llenguatge sonor.
- Conèixer les relacions que es poden establir entre les imatges, el text escrit i els sons.
- Conèixer els elements que intervenen en la manipulació de les imatges (truncatges). (Encara que no sé fer servir ningun programa informàtic que manipule significativament les imatges, en conec alguns).
- Conèixer les normes elementals del muntatge d'imatges i els diferents efectes que produeix en l'espectador. (no conec les normes elementals del muntatge d'imatges).
-Observar i expressar les característiques essencials d'un relat de ficció i de no ficció (què passa, a qui passa, on passa).
- Saber comunicar-se mitjançant les imatges.
- Saber descriure imatges.
- Adonar-se dels elements que constitueixen el llenguatge sonor.
- Conèixer les relacions que es poden establir entre les imatges, el text escrit i els sons.
Representació dels mitjans
-Descobrir que els missatges audiovisuals no són mai la realitat, sinó una representació subjectiva d’aquesta.
-Conèixer quins són els elements que contribueixen, en una representació, a desfigurar la realitat.
-Conèixer quina representació fan de la realitat els diferents mitjans.
-Reconèixer com els diferents mitjans contribueixen en la creació d’estereotips sexuals, ètnics, professionals, polítics, etc.
-Conèixer quins són els elements que contribueixen, en una representació, a desfigurar la realitat.
-Conèixer quina representació fan de la realitat els diferents mitjans.
-Reconèixer com els diferents mitjans contribueixen en la creació d’estereotips sexuals, ètnics, professionals, polítics, etc.
No hay comentarios:
Publicar un comentario